Kultur & fritid »»
Göteborgarna ger gott betyg till kulturinstitutionerna
Men tillgängligheten kan bli bättre. Helhetsbetyg på 8,3 – 8,9 av 10 möjliga samt beröm för bemötande, servicenivå och utbud. Det var resultatet när besökarna vid Göteborgs Stads kulturinstitutioner ombads att berätta vad de tycker. Tillgängligheten i lokalerna anses dock kunna bli bättre.
Kulturförvaltningen gör regelbundet kundundersökningar i sina verksamheter som ett verktyg för att utveckla dem. Hösten 2015 delades 300 enkäter ut till besökare vid Göteborgs konstmuseum, Röhsska museet, Göteborgs stadsmuseum, Sjöfartsmuseet Akvariet, Göteborgs Konsthall, Stora Teatern och Frilagret. Nästan 90 procent svarade.
En del av enkäten handlade om att beskriva respektive verksamhet med några ord. Museernas verksamhet ansågs där som intressant, trevlig och tillgänglig. Även Göteborgs Konsthall beskrivs som intressant och trevlig, medan Stora Teaterns besökare anger orden vacker och mysig och Frilagrets besökare anser att verksamheten är mysig och öppen.
Jämfört med 2013, då undersökningen genomfördes den senaste gången, fick fem av de sju verksamheterna ett bättre helhetsbetyg 2015.
Gilla och följ Vårt Göteborg
Vårt Göteborgs nyhetsbrev
Nyheter från Göteborgs Stad varje vardag. Prenumerera här »»
Beslutat i kommunstyrelsen
Plan för Göteborgs Stads arbete med sexuell och reproduktiv hälsa och uppföljning av arbetet med trygg hemgång för utskrivningsklara
patienter var två av de ärenden som kommunstyrelsen beslutade om den 3 oktober. Läs mer
här!
Göteborgs Stads kalendarium
Sök bland Göteborgs Stads små och stora aktiviteter!
Klicka här!
Stadsutveckling Göteborg
En grön och nära storstad för alla - läs om stadsutvecklingen på sajten Stadsutveckling Göteborg.
Vårt Göteborgs bevakning av Volvo Ocean Race 2018
Vårt Göteborg hade reporter på plats i Race Village i och kring stadens paviljong.
Läs artiklarna här!
Magasinet Vårt Göteborg
Läs senaste numret av hushållsmagasinet Vårt Göteborg
här!
Nyhetsbrev
Prenumerera på Vårt Göteborgs nyhetsbrev! Nyheter från Göteborgs Stad varje vardag.
Konsumentfrågan
Inkomplett Lego - vem har ansvaret - butiken eller tillverkaren?