Kultur & fritid »»
Lisebergs lansering av Helix internationellt prisad
Reklamkampanj får Mässingsringen. I hård konkurrens med nöjesparker från hela världen har Lisebergs lansering av den nya berg- och dalbanan Helix vunnit det prestigefyllda priset The brass ring awards. Priset delades ut på onsdagskvällen under en stor branschmässa i Orlando i Usa.
Kampanjen The next level var ett helt koncept som främst riktade sig till ungdomar mellan 13 och 24 år för att locka ut dem till den verkliga världen.
– Kampanjen är en kärleksförklaring till dagens ungdom, men också till de föräldrar som tycker att deras barn spenderar för mycket tid online, säger Lisebergs marknadschef Robert Arvidsson.
- Spel är en sorts verklighetsflykt, en värld där allt är större, bättre och häftigare. Men Helix är ännu mer. Helix är nästa nivå av upplevelse, fortsätter han.
Stor spridning i sociala medier
The next level fick stor spridning i hela världen via sociala medier. Över en miljon människor världen har ”åkt” Helix online. Klippet med You Tube-fenomenet Pewdiepie’s åktur med Helix sett genom ett virtual reality-headset har över fem miljoner visningar.
IAAPA Brass Ring Awards är ett pris som delas ut i flera olika kategorier inom områdena marknadsföring, koncept och parkunderhållning. Priset delas alltid ut i samband med branschmässan IAAPA Attractions Expo.
Fotnot
Sen premiären i våras har totalt har nästan 1,1 miljoner åk gjorts i Helix som i slutet av september fick ta emot utmärkelsen ”Europas bästa attraktionsnyhet”.
Gilla och följ Vårt Göteborg
Vårt Göteborgs nyhetsbrev
Nyheter från Göteborgs Stad varje vardag. Prenumerera här »»
Beslutat i kommunstyrelsen
Plan för Göteborgs Stads arbete med sexuell och reproduktiv hälsa och uppföljning av arbetet med trygg hemgång för utskrivningsklara
patienter var två av de ärenden som kommunstyrelsen beslutade om den 3 oktober. Läs mer
här!
Göteborgs Stads kalendarium
Sök bland Göteborgs Stads små och stora aktiviteter!
Klicka här!
Stadsutveckling Göteborg
En grön och nära storstad för alla - läs om stadsutvecklingen på sajten Stadsutveckling Göteborg.
Vårt Göteborgs bevakning av Volvo Ocean Race 2018
Vårt Göteborg hade reporter på plats i Race Village i och kring stadens paviljong.
Läs artiklarna här!
Magasinet Vårt Göteborg
Läs senaste numret av hushållsmagasinet Vårt Göteborg
här!
Nyhetsbrev
Prenumerera på Vårt Göteborgs nyhetsbrev! Nyheter från Göteborgs Stad varje vardag.
Konsumentfrågan
Inkomplett Lego - vem har ansvaret - butiken eller tillverkaren?