Vård & omsorg »»
Angered går med i Äldre direkt
Ett nummer in för bättre service. Nu växer projektet Äldre Direkt med ytterligare en stadsdel. Från och med den 2 maj ringer de äldre i både Angered och Västra Hisingen endast ett telefonnummer för att få vägledning i äldreomsorgsfrågor eller utföra enklare ärenden. Syftet är att förbättra servicen och öka tillgängligheten.
Äldre Direkt startade som ett pilotprojekt i Västra Hisingen 2016, i samarbete med Göteborgs Stads kontaktcenter. En utvärdering har visat att tillgängligheten och servicegraden ökade betydligt under projekttiden, samtidigt som stadsdelens verksamheter avlastades.
Den 2 maj går stadsdelen Angered med i projektet som innebär ett nummer in för de som vill få vägledning och information gällande avgiftshandläggning, biståndshandläggning och äldre som vill nå hemtjänsten.
Underlättar för verksamheten
– Äldre Direkt ökar tillgängligheten för de äldre i Angered då det alltid är någon som svarar. På så sätt höjer vi kvaliteten på vår service och underlättar för verksamheten, säger Susanna Siljegovic Johansson, områdeschef.
Äldre Direkt svarar på frågor vardagar klockan 8-16.30. Övriga tider ringer de äldre till sin lokala hemtjänst.
Gilla och följ Vårt Göteborg
Vårt Göteborgs nyhetsbrev
Nyheter från Göteborgs Stad varje vardag. Prenumerera här »»
Beslutat i kommunstyrelsen
Plan för Göteborgs Stads arbete med sexuell och reproduktiv hälsa och uppföljning av arbetet med trygg hemgång för utskrivningsklara
patienter var två av de ärenden som kommunstyrelsen beslutade om den 3 oktober. Läs mer
här!
Göteborgs Stads kalendarium
Sök bland Göteborgs Stads små och stora aktiviteter!
Klicka här!
Stadsutveckling Göteborg
En grön och nära storstad för alla - läs om stadsutvecklingen på sajten Stadsutveckling Göteborg.
Vårt Göteborgs bevakning av Volvo Ocean Race 2018
Vårt Göteborg hade reporter på plats i Race Village i och kring stadens paviljong.
Läs artiklarna här!
Magasinet Vårt Göteborg
Läs senaste numret av hushållsmagasinet Vårt Göteborg
här!
Nyhetsbrev
Prenumerera på Vårt Göteborgs nyhetsbrev! Nyheter från Göteborgs Stad varje vardag.
Konsumentfrågan
Inkomplett Lego - vem har ansvaret - butiken eller tillverkaren?