Konsumentfrågan »»

[Publicerad 2015-05-11]

Adressändring på internet

Konsument Göteborg

Fråga: Jag skulle göra en adressändring och sökte på internet. Jag klickade på den översta träffen och anmälde ny adress med eftersändning. Först efteråt insåg jag att det inte var Svensk adressändring som låg bakom sidan jag hade använt utan ett helt annat företag som kallades Min adressändring. Kan jag ångra detta avtal?

Svar: Ja, du kan ångra avtalet om du hör av dig till företaget inom 14 dagar från det att du tecknade upp dig på tjänsten. Att ångra sig är kostnadsfritt för dig enligt de tvingande regler som finns i distansavtalslagen. Om företaget har utfört en del av tjänsten kan du dock få betala ett proportionerligt belopp av det som utförts, men bara om du uttryckligen begärt att tjänsten ska börja utföras under ångerfristen.

Skicka in din fråga

Boende i Göteborg, Öckerö eller Partille kommun kan skriva till Konsument och medborgarservice. Redaktionen förbehåller sig rätten att publicera frågan under vinjetten Konsumentfrågan. Vårt Göteborg publicerar inte frågeställarens namn, utan endast själva frågan.

Maila konsument@kom.goteborg.se