Konsumentfrågan »»
Säljsamtal till mobilen
Fråga: Jag får samtal på min mobiltelefon från företag där jag inte är kund. Får de verkligen ringa mig hur som helst?
Svar: Det går att spärra ditt hem- och mobiltelefonnummer genom NIX - Telefon, som är kostnadsfritt. Du ringer 077-228 00 00 och följer instruktionerna. Då får inte företag som du är kund hos ringa dig längre. Konsumentverket anser att det är förbjudet att ringa säljsamtal till mobiltelefoner, så det kan vara bra att även skicka en anmälan mot företaget dit.
Fler Frågor
- Inkomplett Lego 2017-11-02
- Missnöjda med tapetseringen 2017-10-06
- Hur mycket kan mäklaren bestämma? 2017-01-31
- Flyttstädning efter dödsfall 2017-01-09
- Prishöjning mobilt bredband 2016-12-21
- Säljsamtal till mobilen 2016-11-23
- Second hand-jackan gick sönder 2016-08-24
Skicka in din fråga
Boende i Göteborg, Öckerö eller Partille kommun kan skriva till Konsument och medborgarservice. Redaktionen förbehåller sig rätten att publicera frågan under vinjetten Konsumentfrågan. Vårt Göteborg publicerar inte frågeställarens namn, utan endast själva frågan.
Gilla och följ Vårt Göteborg
Vårt Göteborgs nyhetsbrev
Nyheter från Göteborgs Stad varje vardag. Prenumerera här »»
Beslutat i kommunstyrelsen
Plan för Göteborgs Stads arbete med sexuell och reproduktiv hälsa och uppföljning av arbetet med trygg hemgång för utskrivningsklara
patienter var två av de ärenden som kommunstyrelsen beslutade om den 3 oktober. Läs mer
här!
Göteborgs Stads kalendarium
Sök bland Göteborgs Stads små och stora aktiviteter!
Klicka här!
Stadsutveckling Göteborg
En grön och nära storstad för alla - läs om stadsutvecklingen på sajten Stadsutveckling Göteborg.
Vårt Göteborgs bevakning av Volvo Ocean Race 2018
Vårt Göteborg hade reporter på plats i Race Village i och kring stadens paviljong.
Läs artiklarna här!
Magasinet Vårt Göteborg
Läs senaste numret av hushållsmagasinet Vårt Göteborg
här!
Nyhetsbrev
Prenumerera på Vårt Göteborgs nyhetsbrev! Nyheter från Göteborgs Stad varje vardag.
Konsumentfrågan
Inkomplett Lego - vem har ansvaret - butiken eller tillverkaren?